دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله رفح خبرداد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
سرخط خبرها

کاظمی قمی با سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد | حق‌آبه محور گفت‌وگوها

  • کد خبر: ۱۶۶۲۳۵
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کاظمی قمی با سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد | حق‌آبه محور گفت‌وگوها
نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل در دیدار وزیر خارجه طالبان در خصوص حقآبه رودخانه هیرمند رایزنی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل با امیرخان متقی دیدار و گفتگو کرد.

تامین حقوق ایران از رودخانه هیرمند و  روابط دوجانبه از جمله موضوعاتی بوده است که متقی و کاظمی قمی درباره آن تبادل نظر کردند.

حافظ احمد ضیاء، سخنگوی طالبان  امروز (شنبه)در رشته توئیتی نوشت: امیرخان متقی، وزیر امور خارجه امارات اسلامی با حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: در این دیدار کاظمی قمی به ارائه مطالبی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه پرداخت و گزارشی را از این نشست ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر خارجه طالبان ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه برای از سرگیری روند انتقال زندانیان افغان، تاخیر در اجرای حکم اعدام زندانیان و تسهیل تحویل اتباع افغان از مقامات ایران قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه طالبان همچنین در این دیدار بر حل مسائل و مشکلات دو جانبه از طریق گفتگو و تفاهم تاکید کرد. 

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به دنبال درخواست مقامات ایران از هیات حاکمه افغانستان اظهاراتی را در خصوص حقابه این کشور ارائه کرده بد. 

وی در مراسمی در این باره گفت:« امارات اسلامی افغانستان به موافقتنامه سال 1351 میان دو کشور متعهد است. اما خشکسالی که در افغانستان وجود دارد نیز باید در نظر گرفته شود.» 

متقی ادامه داد: افغانستان سومین کشور آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی بوده و بیشتری آسیب بر منابع آبی کشور وارد شده است.

وزیر خارجه طالبان خطاب به مقامات ایران گفت: مقامات تهران باید درخواست خود را مطابق با موافقتنامه میان دو کشور تنظیم کرده و ملاک قضاوت باید مبتنی بر موارد مندرج در این بندنامه باشد (بیشتر بخوانید). 

اخیرا مقامات ایران از طالبان به دلیل عدم رعایت حق آبه این کشور انتقاد کردند. 

در این راستا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به چابهار پیرامون حق آبه هیرمند گفته بود که به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند.

رئیس جمهور ایران افزود: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند، حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود و این مسأله چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->